

Kako bi se spriječilo širenje epidemije koronavirusa donesene su brojne izvanredne mjere. Tom smo prigodom razgovarali i s Danijelom Kiš, ravnateljicom Gradskog društva Crvenog križa Pakrac u vezi svih mjera koje su poduzeli kako bi zaštitili korisnike i djelatnike/volontere, ali i u vezi svega onoga što naše lokalno društvo Crvenog križa poduzima u ovim teškim vremenima.

Neizvjesna situacija uzrokovana koronavirusom sve nas je natjerala da se pridržavamo raznih uputa i naputaka o ponašanju vezanom uz ovu situaciju, pogotovo za rizične i ranjive skupine, ističe ravnateljica GDCK Pakrac Danijela Kiš te naglašava kako joj je drago da može reći da su ljudi ozbiljno shvatili situaciju, ponašaju se disciplinirano i trude se biti skromni te izbjegavaju izlaske iz svojih domova, što im se stalno ponavlja i preporučuje.
"Nakon što smo otvorili telefone na koje nam se ljudi u potrebi mogu javiti, fiksni 034/411-324 i dežurni mobitel 099 589 80 43, isto tako pokrenuli smo broj telefona za psihosocijalnu pomoć na razini županije Požeško-slavonske na koji se mogu javiti ljudi iz cijele naše županije osjećaju li nemir, tjeskobu ili strah uzrokovane novonastalom situacijom ili samoizolacijom - 099 820 88 45. Također, nazove li se broj 0800 11 88, govorni automat vodit će pozivatelja opet do djelatnika i volontera koji neumorno rade iza već objavljenih brojeva.", naglašava gospođa Kiš.


Sustav rada volontera funkcionira vrlo dobro. Prijavljenih je dvadeset, a trenutno uz četiri djelatnika prisutno je i šest volontera, dok će ostali biti uključeni po potrebi. "Trenutno nas je dosta i uspijevamo pokriti sve potrebe svojih pozivatelja. Zanimljivo je napomenuti da je pretprošli tjedan (16.-20.3.) bilo 128 obilazaka, što za lijekove, što za namirnice, za 56 korisnika. Već prošli tjedan (21.-27.3.), te brojke porasle su na 196 posjeta za 91 korisnika. Ovaj tjedan je tek počeo i očekujemo porast korisnika koje treba obići ili im dostaviti hranu ili lijekove.", napominju iz GDCK Pakrac.
Tople obroke dostavljaju redovito na teren, a uz stalne korisnike pojavili su se i novi, stariji i nemoćni, kojima je ovo najbolji način prehrane budući da njihova djeca sada teže dolaze do njih. Dakle, kuhinja radi, "pod ključem". Na javno objavljene brojeve, isto tako, mogu se javiti i oni koji žele topli obrok kojemu je cijena s dostavom 30 kuna.
Također, naglašavaju, da trenutno nema podjele humanitarne pomoći, nego svatko treba izdvojiti i pripremiti iznos novca za kupljeno, te ga na siguran način predati djelatnicima ili volonterima Crvenog križa.
Njihovi korisnici su većinom stariji i nemoćni građani koji spadaju u rizičnu skupinu, a povremeno i ljudi koji su završili u samoizolaciji pa trebaju pomoć i uslugu. Namirnice koje se najčešće traže su osnovne živežne namirnice (kruh, mlijeko, brašno, šećer, ulje, sol, riža…) ili higijenske potrepštine. Ovisno o željama, pokušavaju ispuniti svaku, koliko je to moguće.
"Svoje troškove snosimo sami. Nešto su se povećali izdaci za izvanredne i neočekivane troškove (jednokratna ambalaža za dostavu obroka, gorivo, maske, rukavice,dezinficijensi), i zasad uspijevamo sve pokriti.", govori nam ravnateljica Kiš i naglašava - "Naše usluge i pomoć su besplatni. Svrha i misija Crvenog križa je pomoći. Naši volonteri obilježeni su crvenim prslucima sa znakom Crvenog križa i nose akreditaciju potvrđenu potpisom i pečatom. Mnogima u ovakvim uvjetima, širom RH, pada na pamet da se predstavljaju kao naši volonteri te traže i primaju novac za dostavu. To je zabranjeno. Molimo građane da ne otvaraju svoja vrata svakome i ne puštaju nikoga u svoj dom, a sumnjivo ponašanje da prijave na broj 192 ili 112.".
U Domu je trenutno smješteno 62 korisnika koji gravitiraju s područja gradova Lipika, Pakraca, Kutine, Garešnice, Zagreba…
"Naši korisnici su posebno osjetljiva i ranjiva skupina i iza nas je posebno zahtjevnih i napetih mjesec dana u provođenju mjera zaštite naše ustanove i korisnika.", napominje ravnateljica te ističe da u strogom i posebnom režimu rade još od 27. veljače kad su zatvorili vrata Doma za sve posjete u svrhu sprječavanja širenja koronavirusa u skladu s naputcima i preporukama.
Dakle, ograničen je ulazak osobama koje dolaze iz poslovnih razloga, dostavljačima, poštaru, a samo u hitnim slučajevima, na siguran način, omogućen je ulazak Hitnoj pomoći i sanitetu.
"Nastavili smo svakodnevnim donošenjem odluka i protokola kojima su se povećavale zaštitne mjere u svrhu zaštite korisnika i djelatnika. Danas radimo u zaštitnoj opremi, s maskama i rukavicama, povećali smo mjere higijene i dezinfekcije u ustanovi, a već drugi tjedan djelatnici rade u timovima A i B, i ne susreću se, a izmjenjivat će se svakih 14 dana. To je bilo zahtjevno rasporediti jer nas je brojčano malo za takav režim rada, ali uspjeli smo i to organizirati.
Korisnici su zaštićeni i zaista su u sigurnim uvjetima smješteni, ali najveću opasnost za njih predstavljamo baš mi, djelatnici koji dolaze na posao u Dom. Nadam se da ćemo uspjeti održati sigurne uvjete života u Domu pridržavajući se svih preporuka.
Naši korisnici su dobro. Ne izlaze nikuda, osim na dvorište čija je ograda zatvorena i nitko do njih ne može. Dakle, na sigurnom su, članovi obitelji se redovito informiraju o njihovom stanju, vodimo brigu o svim njihovim potrebama, pokušavamo ih maksimalno zaštititi od vanjskih utjecaja i nadamo se da ćemo svi zajedno uspjeti ovu neizvjesnu situaciju izgurati do kraja.", zaključila je Danijela Kiš.
Dom za starije i nemoćne u Marinom Selu
© 2014-2025. COMPAS portal - Sva prava pridržana.