Od 1. veljače poskupljuje odvoz komunalnog miješanog smeća shodno tome kontaktirali smo Josipa Bišćanina, direktora pakračkog Komunalca čiji odgovor prenosimo u nastavku.
Društvo Komunalac d.o.o. na oglasnoj je ploči društva (kod blagajne) javno objavilo obavijest o promjeni cijene usluge dana 15.11.2022. te je istu obavijest postavila na svoje službene web stranice na linku: http://komunalac-pakrac.hr/. Navedena obavijest je sukladno zakonu bila izvješena u trajanju 30 dana te je na istu društvo dobilo suglasnost, nakon proteka navedenog vremena.
- Navedena promjena cijene usluge kao takva nema nikakve veze s uvođenjem eura kao službene valute, prilagodba društva na promjenu valute iznosi 25.650,00 kuna (prilagodba poslovnih programa) plus još par sitnijih troškova kao što su edukacije djelatnika (upoznavanje s procesom promjene valute). S obzirom na iznos i utjecaj na cijenu usluge nisu čak niti uključeni u analizu cijene usluge. Osim toga niti jedna druga cijena naše usluge nije izmijenjena, što bi imalo smisla ukoliko se govori o promjeni zbog eura koji je zahvatio sve sektore poslovanja, ističe Josip Bišćanin, direktor Komunalca.
- Društvo Komunalac d.o.o. je do sada od prosječne cijene sličnih pružatelja usluge odstupao gotovo 100%, odnosno, pružana je usluga s uključenim jednim odvozom u iznosu 26 kuna bez PDV-a (13%), dok je prosjek pružatelja usluge bio cca. 52 kune bez PDV-a, napominje Bišćanin te dodaje kako im prilikom formiranja cijena nije bio cilj usporedba s drugim pružateljima usluga te se ista ne prenosi već se sagledavaju i u analizu ulaze troškovi poslovanja kao i planovi. Međutim, svi pružatelji usluga podliježu istim zakonima i pravilnicima, imaju sličan vozni park, ista ispitivanja i dozvole što dovodi do slične jedinične cijene usluge (trošak po korisniku), naravno uz izuzeće detalja.
- Mišljenja smo da uz sve navedeno društvo u suradnji s osnivačima (Grad Lipik i Grad Pakrac) pruža pristojnu razinu usluge i u skladu s današnjim standardima gospodarenja otpadom uz minimalnu cijenu. Usklađivanje cijene usluge s realnim troškovima poslovanja djelatnosti započelo je tijekom 2020. godine, kada je došlo do prve promjene cijene usluge te je ovo drugo usklađivanje.
U današnje vrijeme, kao i prije dvije godine kada se započelo s procesom, cijena usluge nije realna, odnosno ne pokriva opravdane troškove djelatnosti, ali vodi se računa o ukupno povećanim troškovima života korisnika kao i razvijenosti područja u kojem živimo. Iako svjesni složene situacije društvo ne može dopustiti urušavanje kompletnog sustava do kojeg bi nesumnjivo došlo zbog zadržavanja cijene ispod svakog opravdanog minimuma.
Do sada je društvo pružalo uslugu uz najnižu cijenu među nama usporedivima, dok će se situacija zadržati i nakon promjene cijene usluge (na snazi od 1.2.2023. godine) što je i vidljivo iz usporednog cjenika pružatelja usluga.
© 2014-2024. COMPAS portal - Sva prava pridržana.