Mirisi Bozica generalni 2018
COMPAS 15. BROJ

Kako brendirati Lipik?

08.04.2015. 14:42 | 1528 pregleda | Vijesti

Kakav stav imamo prema umjetnosti u Lipiku te kakav status imaju domaći umjetnici? Ta pitanja načeli smo s Matijom Grgurevićem priznatim keramičarom i slikarom koji je najljepše godine života poklonio Lipiku, a danas u poznim godinama predstavlja nam svoje još neostvarene ideje i projekte – Jelku i Valcerbal u Lipiku. U tekstu možete saznati kako je Matija zamislio Jelku i vratio Lipik u zlatno doba, na početak 20 stoljeća. Uz sjećanja na Lipik, njegovim keramičkim ciklusima i pažljivim odabirom motiva šetamo Zlatnom dolinom, govorimo o Matijinom životu i planovima. Figura Jelke krasi i naslovnicu zadnjeg broja Compasa koji dolazi kao luksuzno opremljeno uskrsno izdanje na 48 stranica.

Piše:
Marko Barčan

U ostaku Compasa priredili smo dio za najmlađe. Dječje novine u sklopu inicijative Grad Lipik prijatelj djece priredio je Ivan Pušćenik uz brojne suradnike iz Dječjeg vrtića Kockica, Osnovne škole Lipik, Osnovne škole Grigora Viteza Poljana i Doma za djecu Lipik. U feljtonima o izazovima s kojima se susreću poljoprivrednici piše Željko Klaić iz Savjetodavne službe, Klaudija Pintarić piše o gospinoj travi, Gastro Guru Drago Marter pred sezonu roštiljanja načima temu o pacu, marinadama te začinima i mirodijama kako bi vaš roštilj bio još boljeg okusa. O povijesnim temama, novi klasik o lipičkim toplicama, priča je dr. Ota Kramla o raskošnoj arkitekturi Mramornih kupki, a Damir Jakšić izvlači sitnice iz povijesti Državne ergele Lipik u periodu 1947 do 1950.